Škôlkarske radosti
Prešlo niekoľko mesiacov od posledného článku, v ktorom som písala o prežívaní vianočnej atmosféry v našej škôlke. Je tu apríl. Vďaka výraznej pomoci Mestskej časti Bratislava Vajnory, rodičovskému združeniu(?) pri MŠ, 2% od rodičov, sponzorov, zapájaním sa do rôznych výziev a projektov na získanie financií sa za ten čas toho u nás veľa zmenilo.
Školský dvor na Koniarkovej prešiel malou revitalizáciou. Dominantu nášho dvora, 10- ročnú veľkú šmykľavkovú zostavu, sme pre deti vymenili za drevenú pirátsku loď Pinta. Z pandemických dôvodov ju mohla užívať iba určitá časť detí navštevujúcich v tomto čase MŠ. Mali ste to vidieť! V pondelok 12. apríla, keď sa mohli do škôlky vrátiť všetky deti, koľko mala v ten deň na palube nadšených pirátov. A my sme sa tešili spolu s nimi. Pre menej odvážnejšie deti sme na dvor doplnili detský drevený vláčik s vagónikom. Po položení dopadovej plochy v oddychovej zóne, ktorá slúži v čase teplých letných mesiacov na relaxáciu a oddych detí, sme si vybudovali aj priestor a realizáciu zdravotných a pohybových cvičení v exteriéri. Čerstvým prírastkom nášho dvora sú dve drevené húseničky (vešiaky) na odkladanie vecí na dvore. Dnes sú to ešte len húseničky, no o pár dní už budú určite mať aj svoje mená. Veľmi sa tešíme, že sa nám podarilo nájsť sponzora na vybudovanie pre nás pedagógov vytúženého pocitového chodníka na dvore pre deti a veže poznania z darovaných 2 % daní. Z 2 % deťom obidvoch škôlok zakúpime ešte veľké lego kocky do exteriéru.
Viem, že si rodičia detí z EP Osloboditeľská teraz kladú otázku. A čo s naším dvorom? Môžem vás uistiť, že sme plánovali dokúpenie hojdačiek, pružinových hojdačiek, detského dreveného vláčika aj domčeka pre deti, ale vzhľadom na aktuálne plánovanú prístavbu základnej školy má byť naše súčasné detské ihrisko preložené do iného priestoru v rámci školského areálu. Preto sme sa spolu so zriaďovateľom zhodli, že investícia do existujúceho dvora by bola neefektívna. A tak sme sa zamerali na ďalšie vybavenie interiéru tried a ostatných priestorov škôlky a chýbajúcich edukačných pomôcok. Našim najmenším kuriatkam sa zakúpila aj posledná chýbajúca interaktívna tabuľa. Som veľmi rada a môžem s plnou vážnosťou a hrdosťou konštatovať, že sa nám v spolupráci s hore uvedenými partnermi podarilo v priebehu troch rokov dostať vybavenosťou edukačných, digitálnych, telovýchovných, didaktických a všetkých ostatných pomôcok potrebných ku kvalitnej výchovno- vzdelávacej práce a ďalšieho interiérového vybavenia EP na úroveň 10-ročného budovania na Koniarkovej.
Pre získanie fi nančných prostriedkov na skvalitnenie výchovno-vzdelávacej právce sa naša materská škola, tak ako mnohé ďalšie školy, zapojila do rozvojového projektu MŠVVaŠ- „Múdre hranie“ na zlepšenie vybavenia materských škôl v oblasti detských kníh a didaktických pomôcok slúžiacich na rozvoj matematickej, informatickej a prírodovednej gramotnosti, technických zručností, psychomotoriky, jemnej a hrubej motoriky, rozvoj reči a hudobnej a umeleckej expresie. Boli sme jedny z tých úspešných a získali sme fi nančné prostriedky na zakúpenie didaktickej pomôcky „Logico primo“ pre vekovú skupinu 3-5 rokov a „Logico piccolo“ pre predškolákov do všetkých tried materskej školy.
Vrátim sa ešte k otvoreniu prevádzky od januára. Počas troch mesiacov fungovala materská škola v obmedzenom režime pre deti rodičov s nevyhnutným prezenčným výkonom práce. Preto sa chcem poďakovať rodičom, ktorí počas tohto obdobia pristupovali k opatreniam zodpovedne a rešpektovali obmedzenia prevádzky. Zároveň vyslovujem vďaku aj všetkým mojim kolegyniam. Napriek prezenčnému zabezpečovaniu výchovno-vzdelávacieho procesu pre deti navštevujúce v tomto období materskú školu našli sme spôsob ako zabezpečiť aj každodenné dištančné vzdelávanie pre všetky ostatné deti, a najmä pre deti pripravujúce sa na školu. Verím, že sme tak rodičom v tomto náročnom období aspoň trochu uľahčili náročnú situáciu, i keď realizácia úloh už bola na ich pleciach.
Andrea Vajdová